reklama

Som motivovaná k rodeniu

Dal a má dať. Zrejme základná premisa primárnej ekonomiky. Ja do nej teda prd vidím, lebo som Rómka z osady, ale niečo si ešte viem spočítať. To decko sa mi oplatí porodiť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (44)

Mám osemnásť rokov a tuto so susedom Lajošom sme si občas zašpásovali. No a čo čert nechcel,už som aj v tom. Mamka ma chcela hneď vydávať, ale ja toho Lajoša inak moc nemusím. On totiž dosť chlastá a občas sa s niekym pobije. Teda často. A ja by som teda každý deň na hubu dostať nechcela. Tak som mu to radšej ešte nepovedala. Asi by som dostala hneď.

Sesternica Brenda mi povedala, že by som mohla ísť na potrat a potom by som si Lajoša zobrať nemusela. Tak som sa premohla a išla som k dochtorovi, aby mi akože povedal, čo to so mnou je. A ten pánko, že tak a tak a že som gravi...čosi a že mám príjsť za mesiac na kontrolu. A ja mu na to, že to decko ale nechcem, lebo nechcem Lajoša. A tak som aj plakala a tak a z neho potom vyšlo, že by som mohla ísť aj na potrat. To je, že to decko zo mňa vyberú.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Aj som sa potešila, že na to prišiel sám a nemusela som sa pýtať, lebo som nevedela ako. Potom začal vypisovať nejaké papiere a dával mi kartičku. A že je tam deň, čas a číslo dverí. Už som chcela natešená utekať za Lajošom do šenku, ale ma ešte vo dverách zastavil, že nech si so sebou donesiem 6 000 korún a potom ich dám kamsi do kasy.

Ale som sa len tak nenechala, aj som zjednávala, aj som zase začala plakať a potom som aj kričala a banovala, že som mater so sebou nezobrala, lebo tá vie teda kričať... Ale dochtor len tých 6 000... Nespustil ani korunu.

Došla som autobusom domov a hneď rozmýšľam, že za kým by som išla po radu. A veru za Brendou. Tá už má s Jóžim 4 decká a všetkého je u nich dosť.
A Brenda mi takto povedala. Aby som ja len Lajošovi povedala, že to neni jeho decko. Dostanem facku, ale len jednu. Potom pôjdem za pani sociálku a poviem, že som tehotná a že nič nemám. Ona mi dá nejaké papiere, čo podpíšem, lebo aj suseda Eštika tak spravila, čo teraz nedávno rodila.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A fakt som ju poslúchla. Išla som tam a tam mi povedali, že nejaký nový zákon ževraj je, že komu sa prvé decko narodí, ten dostane 15 000. Aj papier som podpísala, že sa mi narodí.
A potom sa mi aj narodilo. Aj v nemocnici som čosik podpísala aj tam mi povedali, že to dostanem domov cez poštu.

Tak som išla spokojná domov. Decko som nechala v tej nemocnici, lebo aj Brenda hovorila, že potom bude ževraj adaptuvané, to akože si ho voľakto zoberie domov.

A keď mi počtárka doniesla za týždeň peniaze, som si velice pochvaľovala, že aká som ja šikovná. Miesto toho, že by som 6 000 dala, som 15 000 dostala. Spokojná som. Aj Lajoš sa prestal hnevať na mňa. Aj sa už zase šmajchlujeme, len sa teraz bojím, že nechcem čakať decko, lebo za druhé by som už toľko nedostala.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Príplatok k príspevku pri narodení dieťaťa je od 1. 1. 2007 novou peňažnou štátnou sociálnou dávkou. Oprávnenými osobami na uplatnenie nároku na príplatok k príspevku sú
- matka, ktorá porodila prvé dieťa, ktoré sa dožilo aspoň 28 dní,
- otec dieťaťa, ak matka zomrela, alebo bolo dieťa zverené do výchovy otca 

Verím, že toto opatrenie sa neminulo účinkom a motivovalo Vás, všetky potencionálne matky k tomu, aby ste smelo porodili svoje prvé dieťa. A potom už len samé pozitíva a sociálne istoty...

Natália Blahová

Natália Blahová

Bloger 
  • Počet článkov:  369
  •  | 
  • Páči sa:  49x

Som sociálna poradkyňa. Ľudské práva, práva dieťaťa, rodinná a sociálna politika sú témy, ktorými sa zaoberám celý svoj pracovný život. Túžim po slušnom štáte, ktorý by fungoval pre ľudí a myslel aj na tých najslabších. Zoznam autorových rubrík:  RodinaúvahyPoéziapocitovkyknižnicaKomentáreu násPolitikafotonezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu