reklama

Mládež, vrhnite sa na seba! Konečne sa to oplatí

Za každé narodené dieťa dostanete 25.000 Sk zo štátneho rozpočtu. Za tri až 75 tisíc. Novinka! Tak hor sa robiť deti!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (288)

Nepresvedčilo vás to? Dnes večer z toho nič nebude?
Úprimne povedané, vôbec sa vám nedivím. Ani ja sa nepridám. Jednak už tri deti mám a na štvrté sa to nevzťahuje a potom - 25.000 korún ma predsa nemôže motivovať k tomu, aby som neuvážene porodila ďalšie dieťa, keď viem, že táto jednorázová sociálna dávka je asi tak všetko, čo môžem pre svoju rodinu od štátu očakávať.

No dobrá zvesť sa bude nepochybne šíriť rýchlosťou blesku tam, kde sa z rodenia detí môže stať výhodný biznis.
Milej mamičke, ktorá bude mať záujem takto ryžovať, bude stačiť, aby sa jej dieťa dožilo v jej opatere 28 dní. A potom pánboh s nami a zlé preč. Prinajlepšom sa s dieťatkom stretnem na klube náhradných rodín aj s jeho novopečenými adoptívnymi rodičmi. Apropos - na tých sa taktiež táto roztomilá pozornosť nevzťahuje. Asi nemajú na dieťa také náklady, ako ostatní.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ja tomu naozaj nerozumiem. Ale nevadí. Vo svojej bystrosti si naozaj nefandím. Preto, ak existuje jeden jediný expert, ktorý mi zmysel tohto, podľa mňa absolútne nekoncepčného kroku prezradí, budem mu veľmi zaviazaná.

Ak by ste mi ale chceli povedať, že je to preto, lebo treba zvýšiť natalitu, že je to preto, lebo naša demografická krivka hovorí, že vymierame, že ľudí treba povzbudiť k rozmnožovaniu, chcem vám odpovedať nasledovné:
Bola som proti, aj keď sa "sociálne" opatrenie vzťahovalo iba na prvé dieťa. Z jednoduchého dôvodu. Kto nelieta v oblakoch politických hier a chodí po zemi medzi nami - plebsom vie, že prvé dieťa sa buď pritrafí, alebo je skutočne dobre naplánované.
Keď sa pritrafí a jeho rodičia sa s tým zrovnali, finančná injekcia na ich rozhodnutí nič nezmení. Malý bude mať lepší kočík a autosedačku, možno mu vymaľujú izbu a kúpia Pampersky.
Na tom, či on sám existuje alebo nie, nemá táto dávka nijaký podiel.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A ak je malý dobre naplánovaný, je predpokladom, že rodičia sú si istí v kramflekoch a vedia, že so sociálnou dávkou alebo bez nej, dokážu sa o dieťa postarať tak, aby malo všetko, čo potrebuje.
Táto dávka nemá na jeho existenciu alebo neexistenciu žiadny vplyv.

Ak mi budete chcieť vysvetľovať, že na každé jedno dieťa sú vysoké štartovacie náklady, poviem vám - áno.
Každé jedno dieťa v rodine, nech je prvé, druhé alebo desiate, lezie do peňazí. A s každým ďalším štartovacie náklady klesajú. Osobne - mám po svojich troch deťoch uskladnené štyri mechy šatstva, detskú stoličku, tri nočníky, jednu detskú postieľku a jednu káričku (v dobrom stave - kontaktujete ma mailom - za odvoz darujem).
Myslím, že všetci veríme, že ak prichádza dieťa do rodiny, bude v nej žiť viac ako rok, kým vyrastie z postieľky a kočíka, ktoré nám sponzoroval štedrý štát.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

My by sme totiž boli radi, ak by nás to naše dieťa prežilo. Ba dokonca, aby bolo zdravšie, lepšie, vzdelanejšie, aby malo svoje záujmy, aby niečo dosiahlo.

Dávno bude prejedená a zabudnutá sociálna dávka, keď budete malému kupovať výbavičku do prvej triedy. Len školská taška dnes stojí okolo tisícky. Pripočítame papuče, telocvičný úbor, zošity, knihy na jazyky...Pripočítame krúžky, cestovné, športovú výbavu. Aj obliecť sa treba a obuť. A každú sezónu nanovo. Lebo viete - deti rastú.

Pradávno bude zabudnutá jednorázová sociálna dávka, keď dieťa pôjde na internát, keď bude pýtať na mesačník, donesie šeky na obed a dokonca bude pýtať aj na desiatu a vreckové na kofolu.
Už si nik nespomenie na jednorázovú sociálnu dávku, keď sa bude dieťa hlásiť na vysokú...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A prečo? Pretože je jednorázová. Aj keby som mala zostať zajtra v požehnanom stave, uvedomím si, že toto ma z biedy nevytrhne.

Náš štát a naša prosociálna vláda sa tvári, že ide zasponzorovať rodenie v tejto krajine. Má to však niekoľko háčikov, ak nie hákov.

Rodina je v našej krajine napriek štedrej jednorazovej dávkebezvýznamná formácia.
Je to poznať podľa toho, že rodič na rodičovskejdovolenke stráca takmer všetko. Väzby na svoju profesijnú činnosť, strácapríjem, stráca slobodu v rozhodovaní o tom, kedy a za akýchpodmienok bude pracovať, či jeho dieťa bude alebo nebude chodiť do škôlky a doktorej, stráca sociálne kontakty, jeho rodičovské povinnosti sú v rámci zamestnaniasa diskriminačnou kategóriou.
Keď sa ocitne rodina v kríze, nemá jej kto podať pomocnú ruku, o čom svedčíjediná rodinná poradňa na Slovensku.
Sanácia rodiny je v plienkach.
Dokonca aj detské ihriská začínajú byť skôr atrakciou, ako samozrejmosťou.

Na toto všetko máme zabudnúť kvôli jednorazovej sociálnej dávke?

Myslím, že ľudia s priemerným IQ si to vedia spočítať: - Mám 25 tisícteraz, ale záväzok na celý život.
Ľudia s EQ poznačeným dlhými rokmi parazitovaniana sociálnych dávkach si to vedia tiež dať dokopy. Opäť dostali prihrávku nasmeč. Joj, to bude hodovania! (možno aj týždeň)

Ja viem, pani ministerka, zvolebnieva sa, ale ja by som svoje ovečky až takveľmi nepodceňovala. Vediete Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny.
Práca je pre rodiča neraz nepolapiteľná chiméra.
Sociálne veci sú preňho pojem vzdialený, lebo sa s nimi stretá prinarodení a úmrtí.
A rodina? To je to prapodivné zoskupenieveľkých a malých, ktorí chcú byť spolu. A pretĺkajú sa sami tak, akovedia.

Oveľa adresnejšia pomoc je, tú miliardu korún, ktorá vám zostala z toho, že ste zabudli niekoľko rokov valorizovať rodinné prídavky naložiť do práškovacieho lietadla a rovnomerne poprášiť celú plochu republiky. Možno by si každý našiel aspoň to, čo dal.

Mňa ste týmto krokom nepresvedčili. Nebudem vás voliť.

Nech žijú jednorazové sociálne dávky pre ľudí, ktorí jednorazovo plodiasvoje deti!

Natália Blahová

Natália Blahová

Bloger 
  • Počet článkov:  369
  •  | 
  • Páči sa:  49x

Som sociálna poradkyňa. Ľudské práva, práva dieťaťa, rodinná a sociálna politika sú témy, ktorými sa zaoberám celý svoj pracovný život. Túžim po slušnom štáte, ktorý by fungoval pre ľudí a myslel aj na tých najslabších. Zoznam autorových rubrík:  RodinaúvahyPoéziapocitovkyknižnicaKomentáreu násPolitikafotonezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu