reklama

Čijá je to mačka?

Obchod so zmiešaným tovarom praskal vo švíkoch. Až traja robotníci sa domáhali platby za svoju tresku, rožky a pivá. Pretlačili sme sa pomedzi nich za účelom, naplniť misiu dňa a to konkrétne zakúpenie plniaceho pera, aby sme mohli dokončiť domácu úlohu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (33)

Po chvíli sa ozval do šumu davu prenikavý hlas predavačky:
- Čijá je to mačka?
Aj keď mi tá otázka prichodila dosť nezmyselná, keďže ľudia bežne nechodia venčiť mačky cestou do obchodu, venovala som jej pozornosť iba okrajovo. Ďalej sme sa hrabali v kartónovej krabičke a snažili sa nájsť vhodný písací inštrument.

Neuplynula snáď ani minúta, keď sa výzva opakovala so zvýšenou naliehavosťou.
- Čijá je to mačka??
Spozornela som. Predavačka držala v ruke nad hlavou corpus delicti - maličké strapaté mača. Keď sa nikto z davu, čiže robotníci ani my, k dotieravému zvieraťu neprihlásili, elegantným oblúkom ho z prostred predajne vrhla na ulicu. Musela byť preborníčkou v hode kriketovou loptičkou, lebo jeho letovú dráhu som odhadla na minimálne päť metrov, čiže na miesta, kde motorové vozidlá, poväčšinou nákladné, trénujú trpezlivosť mierumilovných dedinčanov.
Už je po nej, pomyslela som si a obrátila som svoju pozornosť späť k perám. Ale nie nadlho.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

- Čijá je totok mačka???
Obraz sa zopakoval. No všimla som si periférne aj jeho úvod. Pár sekúnd po tom, čo bolo mača vrhnuté na frekventovanú komunikáciu, nacupitalo tvrdohlavo tam, odkiaľ priletelo a snažilo sa dostať pod najbližší regál. Po chvíli už zasa viselo v dlani našej preborníčky.
Nakoľko sa k nemu vytrvalo nikto nehlásil, plachtilo cez permanentne otvorené dvere rovno na ulicu. - Čijá je to mačka???
Už som sa uškŕňala. Nad vytrvalosťou malej šelmičky, aj nad trápením miestnej predavačky, ktorá zdá sa, nechcela pochopiť, že zviera sa vybralo do sveta na vlastnú päsť. Aj decká sa potichu chichúňali,aby nepredráždili podráždenú predavačku.
Keď som počula o pár sekúd slovo začínajúce na "čij", začala som si myslieť už všeličo. Ale keď doznela celá veta, zistila som, ža nastala zmena.
- Číj je totok pes?
Aj by som sa možno začala hlasno rehotať, keby som sa nebola obzrela.
No do kelu! Pri pokladni

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

stála naša Ebinka a náruživo vrtela chvostíkom. Asi zasa vyskočila na bráničku a otvorila si dvere.

Nakupujúci zrejme nevnímali všetky prejavy mierumilovnosti tohto nemého tvora, bol im ľahostajný výraz jeho tváre a tešenie sa na druhom konci jeho tela. Primárny pocit ohrozenia zo strany tohto päťdesiatkilogramového šteňaťa im bol badateľný na tvárach. Bolo treba konať.
- Zaseky tá mačka! Čo tu máme neska zverinec? -žalostivo zakvílila predavačka.
Popod Ebinkyne nohy sa prepletalo do vnútra mača a hľadalo si nerušené miesto k odpočinku.
- Šimon, Betka: vy beriete mačku, ja beriem psa! - operatívne vyhlasujem a v okamiku zbavujeme obchod so zmiešaným tovarom jeho dnešnej najzaujímavejšej epizódy. Tá mala pokračovanie až u nás doma. Mačku sme nikdy nemali. Ebinka bola totiž mačkožrút. Susedovie mačky si radšej robili výraznú nadchádzku, aby sa cestou pomedzi ploty s ňou nestretli. Napriek svojej lenivosti, bola vždy pri pohľade na mačku nabudená a

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

našťastie sme nemali nikdy možnosť vidieť, čo by sa stalo, keby niektorú z nich bola dohonila.
Až v pokoji domova sme si konečne pozreli to, čo sme si dovliekli.
Malé, ale skutočne maličké mačiatko. Zmestilo sa do dlane. Jeho veľkosti zodpovedala aj jeho mozgová kapacita. Zistili sme to rýchlo. Položili sme ho na schody, že sa pokocháme. Aj Ebinka mala chúťky. Náruživo sa pretlačila pomedzi nás, ňufák na ňufák a začala mu štekať priamo do mačacej tváre. Nepochopilo. Zostalo stáť a neutieklo, ako by bolo bývalo urobilo, keby malo o trochu viac rozumu a štipku z pudu sebazáchovy. Stálo ako prikované.
Tak sme mu naliali do misky mlieko.Na druhý deň podstúpilo kvôli našej bezpečnosti veterinárnu prehliadku. Doktorka vraví: - Mača je zdravé. Problém je, že je veľmi mladé. Má približne mesiac. No veď uvidíte, či bude žrať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu


A k miske sa malo.
No naša mačkožrútka Ebinka sa začala správať veľmi netradične.
Kade chodila, tade hrabala. Do kachličiek, do parkiet, do hliny...
Hm. Toto som už raz videla. Bolo to vtedy, keď si vo svojej psej hlave rozmyslela, že čaká mladé. Aj brucho sa jej začalo nafukovať, aj mlieko sa jej začalo robiť, jediný problém bol v tom, že psa vo svojom psiom živote nestretla, čo je dosť závažná indikácia k tehotenstvu. Vtedy dostala injekciu a bolo po falošnej kotnosti. Mala som pocit, že nám to zasa hrozí.

Mačka, ktorej všetci hovorili Kocúrik, sa zatiaľ bez problémov adaptovala na nový domov, moje periny a podlahové kúrenie v kúpeľni. Prapodivné správanie našej mačkožrútky som pochopila až vtedy, keď som ich spolu načapala na hruškách. Ebinka vyvalená roznožmo a Kocúrik napojený na zdroj potravy. Sánka mi spadla a nemo som pozorovala celý výjav. Pes kojí mačku. Takmer neuveriteľné.
Ich vzájomný vzťah postupom času naberá na hĺbke. Keď chce ísť Kocúrik von, mraučí pri dverách a my ho náhodou nepočujeme, príde ho Ebinka vypýtať, lebo vie použiť oveľa nástojčivejšie prejavy. Zastavím sa ešte pri tom "mraučaní" - ak by ste nemali vizuálny kontakt so zverom, z ktorého tento zvuk vychádza, asi by ste neuhádli, čo je to za druh. Robí totiž "Hŕňaf"! Je to mačkopes. Keď ráno vstávam, prichodím si ako Disneyho Snehulienka, lebo ma spoločne úlysne vítajú pod zámienkou získania potravy a ja čakám, že sa k nim raz pridá aj papagáj, rybička a morča.

A čo som chcela týmto všetkým povedať? Iba toľko, že člena rodiny môžete nadobudnúť aj v priebehu takej prozaickej činnosti, akou je nákup v obchode so zmiešaným tovarom.
A vraj - Čijá je to mačka?
No teraz už naša.

Natália Blahová

Natália Blahová

Bloger 
  • Počet článkov:  369
  •  | 
  • Páči sa:  49x

Som sociálna poradkyňa. Ľudské práva, práva dieťaťa, rodinná a sociálna politika sú témy, ktorými sa zaoberám celý svoj pracovný život. Túžim po slušnom štáte, ktorý by fungoval pre ľudí a myslel aj na tých najslabších. Zoznam autorových rubrík:  RodinaúvahyPoéziapocitovkyknižnicaKomentáreu násPolitikafotonezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu