reklama

Holé baby a ohrozené deti

Ak by sa udeľovala Zlatá malina za humanitárny prečin tohto roku v našich médiách, viem o jednom žeravom kandidátovi.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (342)

Už sme boli zoznámení s tým, čo si Úsmev ako dar predstavuje pod pojmom najlepší záujem detí, keď prepožičal svoje meno komerčným aktivitám Polusu a JOJky pod rúškou vianočného vyžobrávania pre deti z detských domovov.

Onedlho budeme pri televíznych obrazovkách účastní ich vraj najkrajšieho koncertu roka, ktorý by som bez obáv volala najdrahším. Svoj nekomerčný charakter deklaruje aj cenníkom reklám. Ak im dáte milión, Vaše logo sa bude skvieť v prime time v najsledovanejšom vianočnom čase na televíznych obrazovkách po celej krajine.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Možno sa už niekto zamyslel nad tým, ako je to možné, že nezávislá, neštátna a dokonca mimovládna organizácia má možnosť okupovať verejnoprávne médium vtedy, keď padajú ročné rekordy sledovanosti. Dá sa ten čas kúpiť?
Nech to i stojí trebars milióny, ale ako využíva Úsmev tento priestor, ktorý by inak mohol byť skutočnou osvetovou kampaňou o tom, že deti z detských domovov treba dostať rýchlo do rodín?
Z toho, čo ľudia sledujú na televíznych obrazovkách je čitateľné iba také posolstvo, ktoré deti v detských domovoch zabetónuje na ďalšie roky. Ťažko teda hovoriť o tom, že práve táto aktivita je pre nich prospešná.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zlatým klincom tohto roku, ktorý tak skoro dúfam nič nepredčí, je mimoriadne kontroverzné naháňanie financií s použitím zaklínadiel „deti a detské domovy".
Pán Mikloško sa zúčastnil dražby kalendára, na ktorého stránkach sú veľmi odvážne obnažené devy nielen hore bez.
Nebol tam ale ako jeden z dražiteľov, no za organizáciu, ktorá sa zaoberá sociálno-právnou ochranou detí a sociálnou kuratelou, aby si výslednú sumu dražby za tento erotický kalendár odniesol a následne zapracoval do rozpočtu organizácie.

Pod zmyslom slovného spojenia „sociálna práca" sa skutočne dá predstaviť ledačo. Ale spojením sociálnej práce a erotiky už ideme do úplne iných asociácií.
Skutočne je na tom Úsmev ako dar tak zle, že sa potrebuje pre 10.000 eur takto zviditeľňovať?
Na ich stránkach sa dočítame, že výnosy organizácie činia viac ako 34 miliónov korún, z čoho je viac ako 17 miliónov štátnych dotácií. To nevyzerá biedne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Sociálna práca v súvislosti s predajom erotických záležitostí naozaj robí veľmi zlé meno organizáciám, ktoré sa sociálnou prácou zaoberajú. Neobstojí ani argument, že ide o dobrú vec, pretože poškodením dobrého mena mimovládnych organizácií, je dávané najavo, že žiaden zdroj nie je zlý, ak z neho tečú peniaze. Potom je i účel takejto pomoci spochybniteľný a začína platiť staré príslovie, že cesta do pekla je dláždená dobrými úmyslami.

Tretí sektor sa od výrobného líši najmä tým, že tu ešte stále platia ideály, že kvalita je povýšená nad kvantitu, že komercia, obrat, predaj, zisk sú pojmy skloňované iba tak, aby boli podriadené cieľom. Ak sa s cieľom krížia, zostáva smutný obraz hybridnej organizácie, ktorá nevie, či robí pre zisk alebo pre cieľ.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Fundraising pre pomáhajúce organizácie má isté pomyselné hranice, ktoré boli týmto aktivitami výrazne posunuté a to nielen v neprospech všetkých organizácií ale hlavne v neprospech klientov, ktorým majú slúžiť.

Natália Blahová

Natália Blahová

Bloger 
  • Počet článkov:  369
  •  | 
  • Páči sa:  49x

Som sociálna poradkyňa. Ľudské práva, práva dieťaťa, rodinná a sociálna politika sú témy, ktorými sa zaoberám celý svoj pracovný život. Túžim po slušnom štáte, ktorý by fungoval pre ľudí a myslel aj na tých najslabších. Zoznam autorových rubrík:  RodinaúvahyPoéziapocitovkyknižnicaKomentáreu násPolitikafotonezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu