reklama

Svadba

Námet a scenár: Život  Kamera, strih, spracovanie: Mojimi očami

Písmo: A- | A+
Diskusia  (24)

....a preto považujem vaše manželstvo za právoplatne uzavreté. Môžete pobozkať nevestu.

- A vy ste čí? Nevestiní či ženíchoví?
- My sme obidvoch. Sme ich kamaráti. Odjakživa.
- Tak si sadnite, kde chcete.

Júúúúúlia si slnko v sieti, šalalala, šalalala...
Júúúúúlia si čarovná, šalalala, šalalala...

- Ideme na jednu!
- A vy ste čí? Nevestiní či ženíchoví?
- Teta, ale my sa poznáme. Chodili sme k vám s Jankom na návštevy ešte ako gymnazisti.
- To ste vy??? Už by som vás nespoznala. Oči mám už nanič z toho vyšívania. Aj prsty mi už nejako neslúžia. Však viete, už som na dôchodku konečne a tak si s tým mojim dedom pokľudne nažívame, vypekáme si dobroty. Po tridsiatich rokoch v závodnej jedálni ma to ešte stále baví. Aj srandy som si tam užila. Raz nám poslali zo skladov také nádherné čajové šálky. A nejako išli na dračku. Zachvíľu ich zostalo iba pár. Tak sme s hlavnou kuchárkou zobrali údržbárovi kladivko a všetkým sme poodbíjali ušká. Predstavte si, začali miznúť ešte rýchlejšie. Tuším boli potom ešte krajšie.
Aj detičky máte?
- Áno, tri.
- Šťastní ľudia. Ja mám iba toho jedného, čo mi stále po svete lieta. Ale to dedo za to môže. Nebyť mňa, tak nemáme ani jeho. Stará som už bola a dedo stále - nie a nie. Načo som mala čakať?! Tak som si raz požičala inde kus toho ošťaného mäsa. Keď som sa vrátila z pôrodnice, tak mi povedal, že - ty špina! a išlo sa ďalej.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V dolinááááách horský med vonia viac ako tráva....
Na svahoch túlia sa ovčie stáda, vetrom pieseň zniéééé....

- Vieš, chcel by som byť originálny. Sám za seba. A vždy. Tak nejako hľadať. Myslím, že už som blízko. Čítala si Dostojevského Vzkriesenie?
- Mhm.
- Fakt? Aj on tam nakonci vlastne hovorí, že svet bude lepší, len keď budeme lepší všetci. Ty si už lepšia? Ja si urobím svoj svet. Raz si kúpim farmu a stádo kráv a budem žiť vysoko v horách. Budem mať okolo seba svojich ľudí, budem im rozumieť. Ráno podojíme, vyženieme....To je môj sen. A Bukowskéko si čítala?
- Mhm.
- Ja som ho čítal hneď po Dostojevskom a nedalo sa to čítať. Ale musel som. Dobré to je. Lebo je to realita. Ale čítať sa to nedalo. Tebe sa to asi nepáčilo, lebo ty si taká jemná žena. Mne sa to páčilo, ale čítať sa to nedalo. Nechcela si niekedy urobiť aj ty taký úlet?
- Ano, keď som mala šestnásť vyhlásila som, že končím so školou a idem chovať na salaš ovce.
- A urobila si?
- Nie.
- Prečo? Ja sa na to teším. Prečo by som nemal?
- Neviem, ale myslím si, že kravy by ti asi intelektuálne nevyhovovali.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nalej mi vína, Malvína, nech máááám nápev veselýýýýýý......
Nalej mi vína, Malvína, nech náááás nič viac nedelííííííí...... 

- Velice pekne dakujem za tanček. Len sa musím ešče povyprávat s tým váším manžélom.
- Očúvaj šéfku, nevím, či to teda víš, ale máš velice, velice krásnu ženu. Takúto : cmuk. Víš, já som starý kanec. Prekocil som už šeličo. Já to dobre poznám, jaká zme my chlapač zberba a svine. Milenky - to je moje. Len si ju ty pekne stráž a na rukách nos.
Len jedno ci povím: - Lesy sú plné jelenov.

Otvárajte kasíno, dostal som chuť na víííííno....
nalejte mi silné červenééééé.....

- Veľmi vám to spolu svedčí. Taká som šťastná za vás obidvoch. Málokedy sa tak povahy nájdu. Len to z vás tak sála. Teším sa.
- No, len aby bol už tomuto čurbesu koniec. Ráno to tu musím prísť dať ešte do poriadku. Moje nervy! A tá moja trafená rodina by sa mohla aspom tváriť, že sa baví. Netancujú. Sedia ako pečiatky. Nech teda radšej idú do kelu. Počuješ? Už som si vyhučala hlas. Ako teraz budem spievať?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

...a s láskou nehodlám už vabank hráááát....
když tikot hodin měl bych vážne brááááát.....

Natália Blahová

Natália Blahová

Bloger 
  • Počet článkov:  369
  •  | 
  • Páči sa:  49x

Som sociálna poradkyňa. Ľudské práva, práva dieťaťa, rodinná a sociálna politika sú témy, ktorými sa zaoberám celý svoj pracovný život. Túžim po slušnom štáte, ktorý by fungoval pre ľudí a myslel aj na tých najslabších. Zoznam autorových rubrík:  RodinaúvahyPoéziapocitovkyknižnicaKomentáreu násPolitikafotonezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu