HOAX

Autor: Natália Blahová | 27.5.2007 o 15:22 | Karma článku: 13,97 | Prečítané:  5428x

Ak vymazes tento mail, bude to znamenat, ze nemas srdce.Som 29-rocny otec dietata, ktorym nas Pan Boh obdaroval. Nasa dcerka ma meno Renata. Nedavno lekar zistil rakovinu v jej m alej hlavicke. Jedina moznost je operacia, na ktoru vsak nemame dostatok financnych prostriedkov. AOL a ZDENT nam umoznili pomoct a to sposobom , ze posielam tento mail tebe a ty ho posles inym 3 ludom. AOL pocita ludi, ktori dostali tento list. Kazda osoba, ktora otvori a posle list dalej najmenej 3 osobam, daruje nam 32 centov. Prosim, pomoz nam!

Aj vám sa podobný mail objavil v pošte? Mne už po niekoľký krát.
Úbohý otecko, mamička, babička alebo tetička zháňajú po halieriku peniažky na závažnú operáciu svojho drobčeka. Ach, aké srdcervúce. A vraj, prepošli trom. No určite! Schytím adresár a hneď všetkým, nech už to chúďatko netrpí. 
Stačí však chvíľka zamyslenia a rozoznáte hyenizmus skrytý za vecou. Najprv tie veľké očká a malé hlávky, na ktoré lapali karmu aj tiežblogeri (vid. Herman-Mišove) a potom zásadná autorita pod správou podpísaná... Prof. Ing. Mária ´Earnogurská, CSc.  Kamarát google takú veru nepozná, čo je podivuhodné, pretože s profesúrou je spojená aj rozsiahla publikačná činnosť.  Náhoda? Omyl? Nie. Hoax.

Hoax je predovšetkým prostredníctvom internetu elektronicky šírená správa, ktorá napriek svojej nezmyselnosti vyzýva na to, aby bola preposielaná ďalším používateľom systému. Jednoduchosť a prakticky nulová cena a námaha pri preposielaní spôsobila ich veľký rozmach.

Pozerám na niekoľko strán mailových adries pripojených k správe. Aha! Tohto poznám. Aj túto. Aj tohoto. Jarkina adresa. Ani som nevedela, že už má internet. A tu adresa jej šéfa. Super. A títo tu sú všetci z jej firmy. Počkať... Koľko ich vlastne je? ...65!
A niektorí majú k mailu pripojenú adresu  trvalého bydliska ba dokonca číslo na mobil aj pevnú linku.
- Tak to si ich pár obvolám! - povie si šikovný obchodník.
- A ľaľa, koľko nových adries a potencionálnych zákazníkov! Kšeftíky sa budú hneď lepšie točiť.

A my si držíme hlavu v dlaniach, keď pucujeme doručenú poštu od reklamy a čudujeme sa, ako to, že sme vyhrali večeru spojenú s prezentáciou hrncov a oni sú dokonca tak milí, že nám to oznámia domov telefonicky.

Tak pozor, ľudia, na veľké detské očká, choré hlávky, brušká, nožičky....
Niekto vie, ako na nás!

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

Môžu zmeniť výsledky volieb. Prieskumy pred voľbami zažívajú hodinu pravdy

Prečítajte si, ako sa orientovať v údajoch agentúr.

STĹPČEK PETRA TKAČENKA

Čo hovoria a čo nehovoria prieskumy

Že informácie ovplyvňujú správanie voličov, nie je žiadna chyba.


Už ste čítali?