reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Natália Blahová

Natália Blahová

Bloger 
  • Počet článkov:  369
  •  | 
  • Páči sa:  49x

Som sociálna poradkyňa. Ľudské práva, práva dieťaťa, rodinná a sociálna politika sú témy, ktorými sa zaoberám celý svoj pracovný život. Túžim po slušnom štáte, ktorý by fungoval pre ľudí a myslel aj na tých najslabších. Zoznam autorových rubrík:  RodinaúvahyPoéziapocitovkyknižnicaKomentáreu násPolitikafotonezaradené

reklama

u nás

Zázračné Vianoce

Natália Blahová

Zázračné Vianoce

Tento rok asi naposledy k nám donesie darčeky Ježiško. Naše najmenšie dieťa je už veľmi veľké na to, aby sme ho balamutili. Už aj tak to vydržalo celkom dlho. Má desať rokov a napriek tomu, že jej mnohí spolužiaci sú už poučení a snažili sa poučiť aj ju, mala vždy sto a jeden corpus delicti, ktorý dokazoval, že darčeky bezpečne nosí Ježiško.

  • 1. dec 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 526x
  • 11
Pojednanie o Kocúrikovi

Natália Blahová

Pojednanie o Kocúrikovi

Mačky jedia myši. To vám povie každé malé dieťa. Tiež sme sa nechali opláchnuť ľudovou slovesnosťou a zadovážili sme si tohto tvora. Myši nekonzumoval, ale zobrali sme ho na milosť kvôli neštandardnej povahovej výbave.  Raz sme ho však našli na ceste vo formáte 2D. Hlboký smútok ešte neodoznel a deti prinútili hlavu rodiny, aby hľadal náhradníka.

  • 27. jún 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 23
Dialógy alebo úryvky z veľmi rozsiahleho cyklu

Natália Blahová

Dialógy alebo úryvky z veľmi rozsiahleho cyklu

Aktéri - otec, matka, dcéra, mladší syn, starší syn, jeho frajerka a psica.

  • 21. aug 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 41
Ktorý deň v škole majú najradšej

Natália Blahová

Ktorý deň v škole majú najradšej

Predposledný školský deň je zo všetkých najlepší. Na chrbte len malý batoh s desiatou, teplé ranné slnko a vôňa prezretých egrešov. Skrine v triede prázdne a hlava plná prázdninových plánov. Lavice čisté, vyšmirgľované a kolená špinavé od trávy. Radosť, že sa netreba báť písomky a smútok, že kamoši budú ďaleko. V ten deň má školu každý rád. Na obed, keď úpek vrcholil a lenivé muchy altovo bzučali,  kráčali domov tichou ulicou dvaja malí školáci. A medveď.

  • 29. jún 2010
  • Páči sa: 2x
  • Prečítané: 0x
  • 20
Na opustený ostrov

Natália Blahová

Na opustený ostrov

- Mami, dnes sa pani učiteľka pýtala, čo by sme si zobrali na opustený ostrov.

  • 24. máj 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 41
reklama
Mami, korytnačka má zelené koryto?

Natália Blahová

Mami, korytnačka má zelené koryto?

Keď prestali žvatlať a osvojili si syntax, myslela som si, že celá sranda okolo detských breptov skončila. Omyl. Má sofistikovanejšiu podobu a okorení aj najnudnejší rozhovor.

  • 19. jan 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 32
Nad kávou s Monikou

Natália Blahová

Nad kávou s Monikou

Monika čaká bábo. Tretie. Vylepšuje demografickú situáciu spoločnosti. Tak sme sa stretli, aby sme prebrali všetky slasti a strasti nastávajúcich rodičiek.

  • 15. máj 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 16
Čijá je to mačka?

Natália Blahová

Čijá je to mačka?

Obchod so zmiešaným tovarom praskal vo švíkoch. Až traja robotníci sa domáhali platby za svoju tresku, rožky a pivá. Pretlačili sme sa pomedzi nich za účelom, naplniť misiu dňa a to konkrétne zakúpenie plniaceho pera, aby sme mohli dokončiť domácu úlohu.

  • 16. mar 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 33
Papier na piedestále pedagogického snaženia

Natália Blahová

Papier na piedestále pedagogického snaženia

Mami, keď to napíšeš, môže sa stať, že nám tu už ani rožky nikto nepredá . - hovorí vyplašene môj deviatak. Vážení, ja to risknem, aj keby som mala chodiť po rožky denne desať kilometrov.

  • 22. jan 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 214
Zradený citmi

Natália Blahová

Zradený citmi

Snažím sa mu pozrieť do očí. Uhýba pohľadom. Keď ho nachvíľu zachytím, je v ňom otázka.

  • 29. sep 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
reklama
Padá hviezda. Niečo si želaj!

Natália Blahová

Padá hviezda. Niečo si želaj!

Slnko zasyčalo v mori a úzka cestička zasekaná do príkreho kopca sa pred nami začala strácať v šere. Cikády vrieskali svoje nočné prelúdie a my sme a tešili z jemného vánku, ktorý nás po rozpálenom dni príjemne chladil.

  • 11. aug 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 25
IQ - amputovaná noha

Natália Blahová

IQ - amputovaná noha

Odpusť mi, synu, že ťa tu natriem verejnosti, ale si exemplárnym prípadom pubertiaka, tak to zneužijem.

  • 16. apr 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 8 643x
  • 157
Obálka plná milých slov a cukríkov

Natália Blahová

Obálka plná milých slov a cukríkov

Prednedávnom som sa opäť ocitla so synom v nemocnici. Prostredie nám dvom dôverne známe. Z každých dverí sa na nás usmievalo zvieratko, ktoré som maľovala za dlhých letných večerov, aby si aj malé detičky spoznali podľa zvieratka tie svoje dvere. Tentoraz sme ležali na sliepočke.

  • 1. apr 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 31
Ja mu to Spektrum fakt zakážem pozerať

Natália Blahová

Ja mu to Spektrum fakt zakážem pozerať

- Čo tu so mnou budú robiť? - Budú pátrať, Šimonko. - Že prečo som taký opuchnutý? - Áno. - A ako dlho tu budeme? - Neviem. Veď si počul pána primára. Musia zistiť, čo sa v tebe vo vnútri deje. Čo to vlastne spôsobuje. - A čo by to mohlo byť? - Ja neviem. Odoberú ti krv, urobia výtery, vyšetrenia...a potom budeme múdrejší. Možno alergia, možno niečo s imunitou... - Hm...no... možno mi odumierajú biele krvinky. - Panebože! Dieťa, vymysli si nejakú ľahšiu diagnózu!

  • 5. mar 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 41
Na zamyslenie

Natália Blahová

Na zamyslenie

Neskorý večer. Hlas z detskej izby: - Máámíííí, nemôžem spáááť! Beta sa chová ako dospelá. - A to je ako, Šimko? - Normálne. Tak dospelo. Stále ma komanduje, nadáva a rozkazuje.

  • 10. feb 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 18
reklama
Mám frajera

Natália Blahová

Mám frajera

Kráčame zaľudnenou ulicou. Za pochodu sa nám debatuje najlepšie.

  • 29. jan 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 31
7

Natália Blahová

7

7 je magické číslo. Počula som raz takú povedačku, že človeku sa mení život každých 7 rokov.

  • 20. sep 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 45
Zmiešané pocity

Natália Blahová

Zmiešané pocity

Tak rýchlo ten čas plynie. Rekapitulujem, čo všetko sme za tých šesť rokov spolu zažili. Chcela by som, aby tých krásnych chvíľ bolo viac. Najviac... Už o chvíľu sa mi začne vzďaľovať a ja budem s ľútosťou spomínať na časy, keď som ho vyháňala hrať sa na dvor, aby bolo chvíľu ticho. Keď budem škemrať o pusu pred školou, keď sa už nebude pýtať na tie drobné hlúpostičky, keď nebudem otvárať jeho obzory iba ja, keď už nebude hádzať na mňa obdivné pohľady...Môj veľký chlapec. Môj školák.

  • 3. sep 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 28
Stop prázdninám!

Natália Blahová

Stop prázdninám!

Výkrik zúfalej matky.

  • 24. aug 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 557x
  • 67
Upratovanie

Natália Blahová

Upratovanie

Večer po kúpaní sme vošli do detskej izby za účelom spánku.

  • 4. aug 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 163x
  • 11
reklama
SkryťZatvoriť reklamu